Tailsweep topp

Wednesday 3 April 2013

new in!


Jag är såå nöjd med vårt nya soffbord på landet, som vi fick med oss ut nu i påsk. Eftersom vi har så litet, tänker vi att möblerna ska kunna vara lite flytande, och bordet är egentligen tänkt till en soffa i ek som står ute på terrassen. Likaså har vi Ikeas rottingstol Agen vid köksbordet, som passar lika bra ute som inne. Bordet är ett marockanskt mosaikbord och kommer från Spiti. Tidigare var den vita mosaiken lite pärlemorskimrande, vilket jag inte gillade, men nu hade de fått in en ny leverans, med riktigt fin kritvit mosaik. (Vi har ju ett litet brunt på balkongen hemma också, som verkligen har hållit sig väl, trots att det står ute året runt). Det allra bästa med bordet är att det är tungt, så barnen kan inte styra runt det! (men istället har de små luringarna upptäckt att man kan vila fötterna på det..).

pics: 1. seventeendoors 2. via Stil/inspiration

I vår soffhörna ser ni kanske att det saknas en läslampa, och jag tänker mig Artemides Tolomeo, i just det här utförandet. En klassiker som man aldrig tröttnar på!
 
Fin solig onsdag!
 
 

3 comments:

  1. Superfint! Gillar särskilt bordet från Spiti -härliga former och design! Tänk att ett bord kan sätta sådan prägel på ett rum, bra storlek också!
    Tack för inspirationen!:)

    ReplyDelete
  2. Åh så fint! Vi har precis köpt vårt egna lilla ställe och jag inspireras mycket av din stil. Jag undrar därför var ni ha köpt mattan (som ligger under soffan/soffbordet och soffan som ni har på landet? Vi har inte så mycket plats och skulle därför behöva en smidig lösning för soffan varför jag frågar.

    /Mikaela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mattan har några år pån nacken, men den kommer från Himla (tror den kan heta Särö), och är jättebra då den går att tvätta i maskin! :)
      Brukar finnas i deras sortiment varje år, men i olika färger.
      Lycka till med nya sommarstället!

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.